نظر: چگونه بلاکچین می تواند به دنیا در دستیابی به اهداف سازمان ملل برای آموزش عالی – ملی کمک کند


بهبود کیفیت زندگی مردم در سراسر جهان به معنای سرمایه گذاری در آموزش است. تا سال 2025 بیش از 100 میلیون دانش آموز این افراد توانایی تحصیلات عالی را دارند اما به دلیل اینکه توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند و یا دوره ها در منطقه آنها در دسترس نیستند ، به آنها دسترسی نخواهند داشت.

دوره ها به دلیل اجتماعات یا موسسات در دسترس نیستند کمبود زیرساخت های فن آوری ، کمبود محتوای مناسب یا دانش آموزان از اتصال اینترنتی برخوردار نیستند. هیچ کدام وجود ندارد مربیان کاملاً واجد شرایط در رشته های گسترده چه کسی می تواند آنلاین آموزش دهد.

سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) اعلام کرد که مواد آموزشی و یادگیری دیجیتالی رایگان ، که به عنوان منابع آموزشی باز شناخته می شوند ، برای افزایش دسترسی زبان آموزان در سراسر جهان ضروری است. این مواد برای حمایت از هدف 4 سازمان ملل برای توسعه پایدار کلیدی است برای اطمینان از آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ترویج فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

بیشتر بخوانید:

بلاکچین چیست؟ هر آنچه در مورد فناوری باید بدانید

فناوری معروف به زنجیره بلوک نیز برای آن شناخته شده است یک منبع مهم برای دستیابی به اهداف توسعه استراتژیک استفاده از بلاکچین می تواند محتوای آموزشی در دسترس ، عادلانه و با کیفیت بالا را در سطح بین المللی تضمین کند.

در بیماری همه گیر COVID-19 ، موسسات آموزشی در سراسر جهان به سرعت به یادگیری آنلاین روی آوردند و استراتژی های طولانی مدت خود را کشف کردند. م Instituteسسه فناوری اطلاعات در آموزش یونسکو (IITE) و همکارانش بودند حمایت از موسسات آموزشی که به کمک منابع آموزشی باز به آموزش آنلاین می روند.

یادگیری آنلاین ، احتمالاً در قالب های مختلف ، همراه با یادگیری در کلاس ، برای ماندن در اینجا است. این تغییر اهمیت ادامه بلاکچین و منابع آموزشی باز را تضمین می کند.

با این وجود ، استفاده از بلاکچین در آموزش و پرورش چالش هایی دارد. سیاست گذاران که با مربیان کار می کنند ، باید از راه حل های حل چالش های انتشار منابع آموزشی باز با بلاکچین استفاده کنند ، در حالی که از زیرساخت های اینترنتی لازم برای پشتیبانی از آن حمایت می کنند.


برای پخش فیلم







مونترال در حال تبدیل شدن به قطب بیت کوین و بلاکچین است


مونترال به کانون بیت کوین و بلاکچین تبدیل می شود – 24 دسامبر 2017

دامنه عمومی ، سازگار آزاد است

یونسکو تعیین می کند منابع آموزشی باز مانند مطالب یادگیری را که به صورت عمومی در دسترس هستند یا به طور آشکار مجوز دارند و به کاربران امکان استفاده مجدد ، انطباق و توزیع رایگان را می دهند.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

منابع آموزشی باز محدود به کتب درسی ، دروس یا برنامه های درسی نیست. آنها همچنین می توانند بازی های آموزشی ، پادکست ها ، فیلم ها و برنامه ها باشند. آنها به میزان قابل توجهی هزینه مطالب را برای دانشجویان کاهش می دهند. آنها نیز به آن عادت کرده اند توانمند سازی معلمان و دانش آموزان از طریق افزایش دسترسی به موقع به محتوای با کیفیت که یادگیری را بهبود می بخشد.

بلاکچین را می توان به عنوان یک کتاب یا پایگاه داده دیجیتالی توصیف کرد که در یک شبکه توزیع شده است. این فناوری توسط هیچ ارگان مرکزی و منابع آموزشی باز کنترل نمی شود ، زیرا “بلوک” های “زنجیره” می تواند به طور ایمن و موثر در یک شبکه عمومی به اشتراک گذاشته شود. بلاکچین می تواند به گسترش منابع آموزشی باز در سطح جهان کمک کند.

بلاکچین به دلیل استفاده از آن در ، بیشتر شناخته شده است بیت کوین به عنوان کتابی از معاملات مالی که توسط رمزگذاری محافظت می شود ، توسط گره های شبکه تأیید و ضبط می شود (همچنین رمزنگاری دیجیتال نیز نامیده می شود). بیت کوین مبتنی بر بلاکچین است اما این فناوری کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد.

نگرانی در مورد دزدی ادبی

درک این نکته مهم است که می توان از زنجیره بلوکی برای تسهیل ایمن همکاری بین دو یا چند نفر استفاده کرد. سوابق اصلی قابل حذف یا اصلاح نیستند. همه تغییرات را می توان به راحتی ردیابی کرد ، زیرا هر بلوک جدید در زنجیره به موقع چاپ می شود. این مهم است زیرا برخی از نویسندگان منابع آموزشی آزاد ترس از انتساب یا دزدی ادبی را ندارند.

این ترس با استفاده از زنجیره بلوک کاهش می یابد ، زیرا بلوک های موجود در زنجیره قابل تغییر نیست. خالق اصلی را همیشه می توان تعیین کرد ، مهم نیست که چقدر منبع تغییر کرده است.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

سازگاری ها نیاز به ایجاد یک بلاک جدید دارند که به طور خودکار به نسخه اصلی متصل می شود. منابع آموزشی باز محصور در بلوک فساد ناپذیر است. هنگامی که هر بلوک در تکرار منابع در زمان مشخص شده و ذخیره می شود ، سرقت ادبی در حال پیر شدن است.

https://www.youtube.com/watch؟v=s6bk1PKIuzo
TEDxBoulder “آینده دانشگاه ها در دنیای بلاکچین” را با کارشناس فناوری اطلاعات و علوم انسانی دایان سیبر صحبت می کند.

ویژگی های ردیابی بلاکچین به نویسندگان این امکان را می دهد که ببینند از کارشان سوused استفاده می شود یا نه و به آنها اجازه می دهد هرگونه سو mis استفاده را به چالش بکشند. معاملات را نمی توان پنهان کرد ، بنابراین هرگونه سازگاری با منبع اصلی قابل پیگیری است. نسخه های جدید منبع را می توان بارگذاری کرد. با توزیع هر بلوک یا کتاب در شبکه ، قابلیت ردیابی حفظ می شود.

این به این معنی است که منابعی که با زنجیره بلوکی ایجاد می شوند از ثبات آنلاین برخوردار خواهند بود که تمام سازگاری های محتوا را حفظ می کند. تمام منابع ذخیره شده به عنوان سوابق بلاکچین محافظت شده و دائمی هستند. اگر م ifسسه ای از بین برود یا سازنده آن به جای دیگری برود یا بازنشسته شود ، این امر می تواند بسیار مهم شود.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

یکی دیگر از ابعاد مثبت استفاده از بلاکچین این است که به این واقعیت کمک می کند تا غلبه بر این واقعیت که یافتن بسیاری از منابع آموزشی با کیفیت آزاد به صورت آنلاین دشوار است و در نتیجه از بین می روند. تا به امروز ، هیچ وسیله م effectiveثری برای انتشار منابع آموزشی آزاد وجود ندارد که حداکثر دسترسی را فراهم کند. بلاکچین می تواند به طور موثری دسترسی به منابع آموزشی باز ذخیره شده در پایگاه های دانش جهانی توزیع شده در دسترس عموم را حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

شیدایی بیت کوین برگشت. آیا این بار فرق دارد؟

رمزهای عبور ، مشکلات حقوقی ، فضای ذخیره سازی

کاربرد زنجیره بلوک در آموزش چالش های خاص خود را دارد. این موارد شامل دشواری تغییر سیستم های مستقر ، مسائل حقوقی مربوط به مالکیت داده ها ، محدودیت های فضای ذخیره سازی و نیاز به محافظت از رازداری است.

آخرین اخبار بیت کوین در صورت عدم امکان بازیابی رمز ورود ، دسترسی کامل به بلاکچین را از دست داده است. این عنصر انسانی به خاطر سپردن رمزهای عبور می تواند یک مهار کننده قابل توجه در استفاده از بلاکچین در آموزش باشد.

علاوه بر این ، مانند سایر پایگاه های اینترنتی آنلاین ، بلاکچین در برابر خرابی های غیرمنتظره آسیب پذیر است. تداوم یک زنجیره بلوک همچنین می تواند به یک مانع تبدیل شود: اگر محتوای ناخواسته ، جعلی ، غیر علمی یا غیرقانونی به طور تصادفی یا سو mal نیت به زنجیره بلوک اضافه شود ، نمی توان آن را حذف کرد.

همچنین هیچ شخصی در استفاده از بلاکچین باتجربه نیست. علاوه بر این ، سرعت و به خصوص هزینه های بالای انرژی ایجاد و حفظ بلاکچین نیز نگران کننده است.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

استفاده از فناوری بلاکچین برای جایگزینی منابع آموزشی آزاد می تواند یک مزیت بزرگ در تحقق هدف 4 توسعه پایدار سازمان ملل برای بهبود دسترسی به آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه در سراسر جهان باشد. اما برای غلبه بر موانع استفاده از این فناوری ، تحقیقات و اراده سیاسی بیشتری لازم است.گفتگو

روری مک گرال، استاد و رئیس یونسکو / ICDE در منابع آموزشی باز ، دانشگاه آتاباسکا

بازنشر این مقاله توسط گفتگو تحت مجوز Creative Commons. ادامه مطلب مقاله اصلی.



ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *