سیستم های مدارس کانادا نمی توانند به گذشته استعمار پاسخ دهند: مربیان

[ad_1]

شری سودیدروویچ ، یک بازمانده شصت قاشق ، که در ساسکاتون بزرگ شد ، هنوز یادآوری می کند که در مورد تاریخ سفید کانادا یادآوری می کند با یادآوری دائمی که مردم آن را بدوی می دانند.

وی گفت: “به طور کلی برنامه های درسی اساسی همچنان به حفظ وضع موجود ادامه می دهند.” “این یک روایت استعماری را منعکس می کند که واقعاً همه این انواع مختلف سیاست های سرکوبگرانه را توجیه می کند – اسکان مدارس و جذب.”

بیش از 50 سال بعد ، کارشناسان می گویند کانادا تازه شروع به اعتراف به شکست ها و گذشته وحشتناک بومی خود کرده است.

در سال 2017 ، دولت فدرال با 80000 دلار با 20 هزار بازمانده از شصت قاشق به توافق رسید و در مورد بحث های بیشتر برای رسیدن به “قطعنامه جامع” در مورد جنایات صحبت کرد.

شری سودیدروویچ

سویدروویچ ، یک زن Saulteaux که از اعضای First Quill Yellow است ، در سال 1960 به همراه خواهر و برادرش از پدر و مادرش جدا شد و اغلب در خانه های مختلف نگهداری می شود و آنها را مجبور به جذب در جامعه غربی می کند و هویت فرهنگی آنها را از بین می برد. .

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

Scoop Scoop که دامنه آن کانادا است و عمدتا در بریتیش کلمبیا و چمنزارها وجود دارد ، زندگی ده ها هزار خانواده بومی را نابود می کند.

به گفته سویدروویچ ، که همچنین به عنوان مدرس در گروه مطالعات محلی در دانشگاه ساسکاچوان کار می کند ، اما در سیستم های مدارس کانادا ، این فقط پاورقی در تاریخ کتاب کانادا است. وی همچنین خواستار آموزش بهتر در مورد قساوتهایی که او و دیگران با آن روبرو شده اند شد.

در گزارش کمیسیون حقیقت و آشتی برای سال 2015، آموزش به عنوان یکی از راههایی که دولتهای فدرال و استانی می توانند برای کاهش تعصب بومی استفاده کنند ، برجسته شد.

بیشتر بخوانید:

کالج Lethbridge میزبان رویدادهای مشاوره آنلاین برای افراد محلی خواهد بود

عزیز قاضی موری سینکلر ، رئیس کمیسیون حقیقت و آشتی ، هنگام اظهارنظر در مورد گزارش ، آموزش را به عنوان یک راه حل برجسته کرد.

اخبار گلوبال از سناتور سینکلر نظر خواست ، اما هیچ پاسخی قبل از انتشار مقاله دریافت نکرد.

وزارت آموزش و پرورش قبل از میلاد به اخبار جهانی گفت كه “این استان ( برنامه دیپلم هر چند سال یکبار “و بدانید که هنوز برای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط کمیسیون حقیقت و آشتی باید کار شود.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

وی افزود که مدارس منتخب دوره های زبان را برای افراد محلی برگزار می کنند که با اعضای جامعه تدوین شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “اگرچه پیشرفت حاصل شده است ، اما ما می دانیم كه برای از بین بردن موانع استعمار سیستمیك در مدارس قبل از میلاد به كار بیشتری نیاز است.”

در بریتیش کلمبیا ، کمیته راهبری اولین ملل در تلاش است کلاسهای تاریخ بومی را اجباری کند ، در حالی که برخی از م institسسات دوره متوسطه مانند دانشگاه وینیپگ، گذراندن حداقل یک دوره محلی برای تکمیل دوره کارشناسی خود را برای دانشجویان الزامی کرده اند.

سخنگوی وزیر بومی مارک میلر گفت که دولت ابتکارات زیادی برای حمایت از آموزش محلی دارد ، از جمله سرمایه گذاری به زبانها و برنامه های فرهنگی.

اگرچه آموزش و پرورش یک حوزه قضایی استانی است ، اما دفتر وزیر گفت که دولت وی آماده و مایل به کار بر روی “استراتژی تعهد برای توسعه و اجرای چارچوب آشتی ملی” است.

این تغییر در حال انجام است ، البته به آرامی ، زیرا قبل از میلاد دو دوره انتخاب محلی را در مقطع دبیرستان در سال 2018 معرفی کرد. هدف این بود که دوره های بیشتری با تاریخ بومی متمرکز شود و بیشتر گذشته وحشتناک کانادا را برای مردم بومی پوشش دهد.

به گفته یك معلم مدتهاست كه به فرصتهای آموزشی نیاز بوده است.

بیشتر بخوانید:

(6 اکتبر 2020) این گزارش خواستار نمایندگی بیشتر مردم محلی در مدارس و دانشگاه های مانیتوبا است

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

“با دانش صحیح ، می توانیم تغییر کنیم. دانش آموزان می توانند با تعصبات و تعصبات خود کنار بیایند. ما می توانیم این کار را با یادگیری و آموزش صحیح تاریخ انجام دهیم. ”گفت: ملانی شیور ، رئیس تحقیقات اجتماعی و آموزش افراد محلی در دبیرستان فرانک هرت در ساری ، کره انگلیس.

شویر که خود را مهاجر می خواند ، 15 سال معلم بوده است ، اما در چند سال گذشته سرانجام توانسته است تاریخ کانادا را به روشی متنی آموزش دهد.

شوئر گفت: “برای دانش آموزان مهم است که دانش و آگاهی داشته باشند تا بفهمند این سرزمین ها متعلق به چه کسانی است و صادقانه درباره کانادا صحبت کنند.”

اگرچه شوئر از ایده BC قبل از تحصیلات بومی تر در دبیرستان مشتاق بود ، اما او گفت که کلاس ها انتخابی هستند.

وی گفت: “اگر ما واقعاً در مورد استعمارزدایی آموزش یا فقط استعمار زدایی از هر سیستم یا م institutionسسه ای صحبت می کنیم ، به معنای واقعی کلمه باید سیستم را از بین ببریم.”

ملانی شایر

وی گفت: اگرچه معرفی دوره های جدید ، از جمله “اولین ملل قبل از مسیح” و تحقیقات بومی مدرن ، برای درک استعمار و تأثیرات طولانی مدت آن مهم بوده است ، اما زمینه مهمی وجود ندارد.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

Schoer خاطرنشان کرد: کتابهای درسی پیشنهادی که تاریخ کانادا را پوشش می دهند ، دچار “تغییرات محافظه کارانه و متنوعی” شده اند ، مانند گفتگوها در مورد زنان و نقش آنها در تجارت پوست و تفاوتهای واضح تر بین مردم بومی ، اما تغییر کلی بسیار ناچیز است و هنوز هم تاریخ را از “دیدگاه یورو مرکز”.

طبق گفته های شوئر ، بیشتر کتاب های درسی از مسیرها: تمدن ها در طول زمان یا ایجاد: کانادا همه آنها از نسخه مهاجران کانادایی به عنوان “دنیای جدید” شروع می کنند و اصلاً وجود کانادا را در نظر نمی گیرند.

وی گفت که در هیچ کتاب درسی کانادایی چیزی در مورد داستان های بومی قبل از استعمار و پس از استعمار وجود ندارد و دیدگاه تاریخی مردم بومی به طور دقیق گرفته نشده است.

وی گفت: “كتابهای درسی خود برخی از ساختارها را در مورد نحوه برخورد با برنامه درسی و تفكر در مورد نتایج یادگیری به مردم می دهند ، اما آنها از دیدگاه استعمار نوشته شده اند.”

حتی در دوره های BC First Nations 12 و First People نیز اطلاعات کم است. متکی به منابع از کمیته راهبری ملل اول، انجمن زنان بومی کانادا، آشتی کانادا و دیگران برای کمک به پر کردن خلاsها و ارائه دیدگاه معتبرتر.

گاهی اوقات Scuuer حتی جامعه بومی را مورد خطاب قرار می دهد و سخنرانانی مهمان جذب می کند که می توانند مستقیماً با تجارب خود در مورد تعصب ، استعمار و شعارهای ضد رادیکال صحبت کنند.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

“روش های مختلفی برای دانش آموزان وجود دارد تا بتوانند ارتباط برقرار کنند و احساس کنند که این اتصال بهم پیوسته است. شما می توانید این دانش اولیه را با شنیدن سخنان افرادی که در آن زندگی کرده اند ، به بهترین شکل بسازید. “


برای پخش فیلم







با فرض نژادپرستی سیستمی در آموزش


با فرض نژادپرستی سیستمی در آموزش

سویدروویچ معتقد است که تمایل شوئر برای آوردن رای از جامعه یکی از روشهای واضح برای شکستن دیوارهایی است که استعمار بین جوامع محلی و بطور کلی کانادایی ها ایجاد کرده است.

در حقیقت ، تمایل شوئر به داشتن مکالمات جذاب و متفکرانه چیزی است که سویدروویچ و بسیاری از کانادایی ها هرگز نداشته اند. سویدروویچ نشان می دهد که چگونه آموزش محلی به طور سطحی در کلاس ها ادغام شده است ، جایی که تمرکز بر نحوه ساخت قوطی یا پروسه مهره بود ، اما نتوانست به مشکلات واقعی پاسخ دهد.

“این می تواند یک روند بسیار ناخوشایند باشد که شما شروع به صحبت در مورد روابط استعمار کنید. ناراحتی زیادی وجود دارد. تمایل به حفظ برخی از جنبه های افسرده کننده روابط استعماری وجود دارد زیرا می تواند یک شوک باشد. وی گفت: “ذهن جوان تربیت شده است که درباره تاریخ ملت ما بسیار متفاوت فکر می کند.”

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

گناهان گذشته کانادا چندان قدیمی نیست و افرادی مانند سویدروویچ یادآور زنده هستند.

“یک آموزش معنی دار می تواند باعث افزایش آگاهی و تغییر این موضوعات حیاتی شود که امروزه نیز شاهد وقوع آن هستیم. وی گفت: “این فقط اتفاقی نیست که از نظر تاریخی اتفاق افتاده است و بارها و بارها اتفاق افتاده است.”

حتی برای مدت کوتاهی که او به تدریس دروس بومی مشغول بوده است ، شاور متوجه تأثیر مثبت کلاسهای خود بر صدا دادن به جوانان محلی شده است ، در حالی که برای سایر کودکان درسهایی در مورد آنچه نژادپرستی سیستمی می تواند انجام دهد ، ارائه می دهد.

“وقتی ما تحصیل می کنیم ، کمتر نادان هستیم مگر اینکه عمداً نادان باشیم. اگر آنها این را با خود داشته باشند ، صرف نظر از حرفه یا تحصیلاتی که دنبال می کنند ، آنها همچنان امیدوار خواهند بود که بر اساس این دانش پیشرفت کنند. “

احمر خان روزنامه نگاری از تورنتو ، انتاریو است که سیاست ، نژاد ، ورزش و نابرابری را پوشش می دهد.



[ad_2]

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *