رادیسیو: خواص ، مزایا و موارد منع مصرف



رادیشیو یک متحد ارزشمند برای سلامتی ما است زیرا منبعی از آنتی اکسیدان ها است که قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد و پیری سلول است. گیاه او است Chicorium Intybus، که از خانواده Composite است ، همان گروه کاسنی. این نوعی سالاد قرمز بنفش با طعم تلخ است ، به لطف اسید کریکوریک موجود در آن. این یک سبزی است که در تمام طول سال وجود دارد ، اما بهترین زمان برای خوردن بسته به نوع آن از اکتبر تا بهار است.

انواع مختلفی از رادیکشیو وجود دارد ، برخی وحشی ، برخی دیگر کشت می شوند. شکل و طعم آن بسته به نوع و منطقه مبدا متفاوت است. انواع تربچه با طعم تلخ و شیرین تر وجود دارد. گونه ها به دو گروه بزرگ تقسیم می شوند: آنهایی که دارای برگ های قرمز عمیق هستند و گونه هایی با برگ های متنوع. آنها بسیار ارزشمند هستند کاسنی قرمز Treviso، تربچه قرمز از ورونا و این شراب قرمز از Chioggia.

خواص و مزایا

از نظر تغذیه ای ، رادیو حاوی حدود 94٪ آب و فقط 23 کالری است.

در مورد مواد معدنی ، رادیشیو قرمز حاوی پتاسیم ، منیزیم ، فسفر ، کلسیم ، روی ، سدیم ، آهن ، مس و منگنز است. همچنین حاوی ویتامین های گروه B ، ویتامین C ، ویتامین E و ویتامین K است. به لطف درصد بالای آب ، رادیشیو تصفیه می شود و برای کسانی که از یبوست و مشکلات گوارشی رنج می برند کمک ارزشمندی است. این انرژی بسیار کم انرژی است و بنابراین در رژیم های کم کالری مفید است. فیبرهای موجود در آن قادر به حفظ قندهای موجود در خون هستند. به همین دلیل ، غذایی است که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه می شود.

فوایدی در سطح دستگاه گوارش دارد

محتوای زیاد آب همراه با فیبر باعث عملکرد روده می شود. به همین دلیل رادیشیو در صورت یبوست مفید است ، در حالی که وجود اینولین کولون را سالم نگه می دارد ، رشد فلور روده را افزایش می دهد و از گسترش باکتری های مضر برای بدن ما جلوگیری می کند. علاوه بر این ، ماده تلخ موجود در رادیکچو باعث تحریک تولید صفرا ، هضم غذا ، به ویژه چربی را تقویت می کند و عملکرد کبد را که بسیار سالم است حفظ می کند.

این یک ماده تجدید کننده و ضد عفونی کننده عالی است

رادیشیو به دلیل دارا بودن محتوای ارزشمند نمک های معدنی ، به خواص مقوی و بازسازی کننده آن افتخار می کند. مصرف آن به عنوان منبع گیاهی کلسیم (بنابراین برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان مفید است) و آهن (و بنابراین ضد آنمی) نشان داده می شود. علاوه بر این ، رادیشیو حاوی ویتامین K ، یک ویتامین اصلی است ، به طوری که کلسیم دریافت شده از طریق غذا وارد استخوان ها می شود ، نه عروق.

موارد منع مصرف

اگرچه محدودیت خاصی در مصرف رادیکشیو وجود ندارد ، اما بهتر است در صورت ورم معده و آلرژی به نیکل در مصرف آن زیاده روی نکنید. همچنین برای کسانی که مشکل سنگ و کوله سیستیت دارند توصیه نمی شود. همچنین بهتر است در دوران بارداری احتیاط کنید زیرا اثر تحریک کننده ای بر رحم دارد.

رادیچیو در آشپزخانه ، چگونه از آن استفاده کنیم؟

به لطف طعم تلخ آن ، برای ایجاد انواع غذاها ، از ریزوتو با تربچه گرفته تا غذای پخته شده در فر به عنوان یک غذای کناری ، تا تربچه خوشمزه خورشتی در ماهی تابه ایده آل است. اما نکته ایده آل برای از دست ندادن نمک های معدنی این است که آن را به صورت خام ، در سالاد یا دیپ بخورید. در حقیقت ، درجه حرارت بالا باعث کاهش خواص تغذیه ای آن می شود ، به ویژه ویتامین C که بسیار راحت اکسید می شود.

رادیچیو در تابه: دستور تهیه یک تزیین سریع و آسان

  • 2 سر تربچه
  • روغن زیتون اضافی
  • نمک و فلفل برای چشیدن

با برداشتن برگهای خارجی تربچه را تمیز کنید ، آن را از وسط برش دهید و هسته آن را جدا کنید. آن را دوباره به دو قسمت برش دهید و به نوارهای زیادی برش دهید. آنها را در آب سرد قرار دهید تا شسته شود ، سپس آبکش کرده و کنار بگذارید. در یک تابه نچسب کمی روغن داغ کنید ، رادیچیو و نمک را اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه بپزید ، گاهی اوقات هم بزنید: این یک رادیکویوی ترد می دهد. اگر ترجیح می دهید آن را لطیف تر کنید ، ظرف را بپوشانید و اجازه دهید 10 دقیقه بپزد.

آیا می خواهید با Gloria Cartels تماس بگیرید؟

نوشتن به: [email protected] و از وبلاگ من دیدن کنید: www.gloriacartelli.blog

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *