جهانی بدون خبر: اسناد برای برجسته کردن مبارزات صنعتی ، صفحات نخست خالی را منتشر می کنند – ملی


صبح روز پنجشنبه کانادایی ها احساس می کردند بدون یک صنعت روزنامه نگاری قوی ، جهان چگونه به نظر می رسد ، زیرا بسیاری از روزنامه ها صفحات نخست خالی را چاپ می کنند.

این پیام در صفحه های سفید خالی بود: “تصور کنید اگر اخبار در زمان نیاز به آن خبر نبودند.”

“اگر کاری انجام نشود ، صنعت روزنامه نگاری از بین می رود.”

بیشتر بخوانید:

گوگل می گوید اگر مجبور به پرداخت هزینه اخبار شود ، یک موتور جستجو در استرالیا را مسدود می کند

این هشدارها به عنوان بخشی از کمپین News Media Canada ارائه می شود که نشان دهنده صنعت رسانه چاپی و دیجیتال کاناداست. این بخشی از فشار برای هشدار دادن به کانادایی ها است که بدون مداخله دولت ، صنعت روزنامه نگار آشفته ممکن است از هم بپاشد.

“این یک واقعیت است که شرکت های خبری در کانادا در حال ناپدید شدن هستند. COVID-19 روند کاهشی را تسریع می کند. شغل روزنامه نگاری در حال از بین رفتن است. “جان هیندز ، رئیس جمهور و مدیرعامل نیوز مدیا کانادا در نامه ای به اعضای پارلمان نوشت.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

“این بدان معنی است که اخبار واقعی همچنان ناپدید می شوند و نفرت و اخبار جعلی تنها آنچه باقی می ماند برای انتشار است.”


برای پخش فیلم







روزنامه ها حتی می خواهند feds باعث ایجاد نابرابری با غول های وب شود


روزنامه ها حتی برای نابرابری با غول های وب خواهان فدرال هستند – 7 مه 2020

این هفته که بل مدیا بیش از 200 شغل را در سراسر کشور قطع کرد و برخی از اتاق های خبری محلی را برای همیشه تعطیل کرد ، ضربه دیگری به این صنعت وارد شد. سخنگوی شرکت روز دوشنبه گفت که این کاهش ها به دلیل تصمیمات برنامه ای است که توسط مارک های رادیویی بل برای ساده سازی ساختارهای عملیاتی شرکت گرفته شده است.

هندز گفت ، در حالی كه این اتاق های خبری فعالیت های خود را جمع می كنند ، دموكراسی نیز ضربه ای خورده است.

هندز در مصاحبه با اخبار جهانی گفت: “یکی از موارد در این کشور این است که اگر شما به قوانین استان و دادگاه ها و تالارهای شهر نگاه کنید … بسیاری از آنها گزارشگر ویژه ای ندارند.”

هندز گفت: این بدان معناست که اعضای این جوامع کمتر ممکن است کل داستان را بشنوند – یعنی اگر آنها اصلاً آن را بشنوند.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

هندز گفت: “(آنها) قدرت عظیمی بر زندگی شهروندان دارند و کسی در آنجا نیست که بتواند داستان یا B را تعریف کند تا به آنها بفهماند که در واقع چه کاری انجام می دهند.”

“اینها مواردی است که ما در واقع در مورد مناطق فقر خبری یا بیابانی در اخبار صحبت می کنیم ، صحبت می کنیم.”

بیشتر بخوانید:

بل مدیا 210 کارمند خود را در منطقه تورنتو اخراج کرد ، نیمی از سردبیران: یک اتحادیه

وی توضیح داد که مقصر اصلی این مسئله عدم تنظیم در حوزه دیجیتال است ، که به گفته وی به غول های فناوری اجازه می دهد کنترل بی سابقه ای بر آنچه که کانادایی ها – و بقیه کشورهای جهان می خوانند اعمال کنند.

“گوگل و فیس بوک ، دو شرکت ثروتمند تاریخ ، دسترسی به اینترنت را در کانادا کنترل می کنند. آنها تصمیم می گیرند آنچه را که ما به عنوان یک کشور مستقل در اخبار می بینیم و نمی بینیم ، “هندس در نامه ای به قانونگذاران نوشت.

“در همین حال ، همه شرکت های بزرگ رسانه ای کوچک و بزرگ کانادایی به دو دلیل رنج می برند: اول ، آنها برای محتوای خود از فیس بوک و گوگل پرداخت نمی کنند. دوم ، فیس بوک و گوگل بیش از 80 درصد کل درآمد صنعت تبلیغات دیجیتال کانادا را تشکیل می دهند. “


برای پخش فیلم







Google در مکالمه با ناشران برای پرداخت هزینه محتوای اخبار


Google در حال گفتگو با ناشران برای پرداخت هزینه محتوای اخبار است – 14 فوریه 2020

هندز در گفتگو با گلوبال نیوز ، توضیح داد که این غول های دیجیتال “یک مدل کسب و کار ساخته اند که در آن تبلیغات می کنند … حول محتوای خارجی.”

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

در حالی که سازمان های خبری تصمیم می گیرند محتوای خود را در این سیستم عامل های دیجیتالی قرار دهند ، شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل می توانند از تبلیغات پیرامون این پست ها سود ببرند – اگرچه اتاق خبر نیز اخراج می کند.

دولت گفته است كه قصد دارد در جهت بهبود نحوه كار خود گام بردارد.

بیشتر بخوانید:

ناشران کانادایی خواستار مذاکره جمعی با گوگل ، فیس بوک هستند

استفن گیلبو ، وزیر میراث کانادا روز جمعه در کمیته میراث مجلس عوام صحبت کرد و به نمایندگان مجلس گفت که دولت وی قصد دارد در اوایل سال جاری پیش نویس قانونی را برای بررسی نحوه پرداخت غول های رسانه های اجتماعی به رسانه های خبری کانادا بررسی کند.

هندز از این حرکت استقبال کرد.

وی در نامه خود نوشت: “ما در این کشور وضعیت بسیار جدی داریم و خوشحالیم که می شنویم وزیر میراث استیفن گیلبو روز دوشنبه گفت که دولت در حال آماده سازی قوانینی است تا غول های فناوری را مجبور به جبران خسارت نسبتاً کافی به سازندگان محتوا کند.”

وی توضیح داد که در حال حاضر وضعیت غول های فناوری مانند گوگل و فیس بوک “تقریباً کل درآمد دریافت می کنند و هزینه مطالب را پرداخت نمی کنند”.


برای بازی







استرالیا قوانینی را اعمال می کند که فیس بوک و گوگل را مجبور به پرداخت هزینه محتوای دیجیتالی می کند


استرالیا قوانینی را اعمال می کند که فیس بوک و گوگل را مجبور به پرداخت هزینه محتوای دیجیتالی می کند – 12 دسامبر 2020

کشورهای دیگر سعی کرده اند این سیستم عامل ها را مجبور به پرداخت هزینه اخبار منتشر شده و به اشتراک گذاشته شده در سایت های خود کنند. استرالیا برای ایجاد کد جدید تلاش می کند تا گوگل و فیس بوک را مجبور به پرداخت حق استفاده از محتوای آنها به شرکت های رسانه ای کند.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

این اقدام با توبیخ شدید شرکت ها روبرو شد و هر یک تهدید به استفاده از خدمات مصرف کنندگان استرالیایی شدند.

مل سیلوا ، مدیر عامل گوگل در استرالیا و نیوزیلند گفت: “همراه با خطر مالی و عملیاتی غیرقابل کنترل ، اگر این نسخه از قانون به قانون تبدیل شود ، گزینه واقعی دیگری جز توقف دسترسی به جستجوی Google در استرالیا نخواهد بود.” ، اواخر ژانویه به کمیته سنای استرالیا گفت.

بیشتر بخوانید:

فیس بوک تهدید می کند که اخبار مربوط به استرالیا را پس از سالها انتشار “اطلاعات غلط” قطع خواهد کرد

گوگل همچنین از قانون پیشنهادی بسیار گسترده انتقاد کرد که به گفته وی خطری برای شرکت فعال در این کشور است.

فیس بوک ادعای مشابهی در مورد فشار استرالیا برای مجبور کردن آنها به پرداخت هزینه محتوای رسانه ای صادر کرده است.

ویل ایستون از فیس بوک در اواخر ماه اوت در یک پست وبلاگی هشدار داد که این مقررات “پویایی اینترنت را اشتباه درک می کند و به خود سازمان های خبری آسیب می رساند که دولت در تلاش است از آنها محافظت کند.”

“اگر بپذیریم که این پیش نویس کد در حال تبدیل شدن به قانون است ، با اکراه اجازه نمی دهیم ناشران و افراد در استرالیا اخبار محلی و بین المللی را در فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارند. این اولین انتخاب ما نیست – آخرین انتخاب ماست. “


برای تماشای فیلم







چگونه طراح مد ، هایلی السااسر ، از روزنامه نگاری کانادا حمایت می کند


چگونه طراح مد Hayley Elsaesser از روزنامه نگاری کانادا پشتیبانی می کند – 7 اکتبر 2020

وی توضیح داد كه قانون پیشنهادی می تواند “فیس بوك را مجبور كند به سازمان های خبری بابت محتوایی كه ناشران داوطلبانه در سیستم عامل های ما ارسال می كنند ، با قیمتی كه ارزش مالی ما برای ناشران را نادیده می گیرد ، بپردازد.”

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

با ادامه مکالمه در استرالیا ، هندز می گوید امیدوار است که کانادا نیز اقدامات مشابهی را انجام دهد.

هندز در نامه ای به قانونگذاران نوشت: “استرالیا به راه حلی رسیده است” و با اشاره به اقدامات انجام شده در این كشور برای ترغیب غول های دیجیتال به پرداخت هزینه مطالب رسانه ای ، گفت:

“این هیچ هزینه ای برای مودیان ندارد. ما همه اعضای پارلمان را به حرکت سریع تشویق می کنیم. کانادا به رهبری شما نیاز دارد. “

بیشتر بخوانید:

استرالیا به فیس بوک ، گوگل: اکنون شما باید هزینه محتوای اخبار را پرداخت کنید

اگر دولت برای اطمینان از دریافت جبران خسارت برای روزنامه های خبری پا به عرصه فشار نگذارد ، هندس هشدار داد كه صنعت روزنامه نگاری می تواند از هم بپاشد – و می تواند همراه با آن دموكراسی را نیز از بین ببرد.

هندز گفت: “ما فقط باید به جنوب مرز نگاه کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد وقتی شرکت های خبری واقعی از بین می روند و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی اخبار جعلی تفرقه انگیز را پخش می کنند.”

“ما باید از شرکتهای خبری قدرتمند ، مستقل و متنوع به عنوان ستون فقرات دموکراسی خود حمایت کنیم.”

– با پرونده هایی از رویترز

© 2021 اخبار جهانی ، بخشی از Corus Entertainment Inc.



ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *