بعد از تعطیلات از بدن محافظت کنید



تعطیلات را پشت سر بگذارید ، وقت آن است که از بدن استرس گرفته در برابر ناهارها و شام های غنی محافظت کنید. در حقیقت ، هنگامی که زمینه وسوسه ها و محصولاتی را که خطر زائد شدن دارند را پاک کردیم ، زمان آن فرا رسیده است که آشپزخانه خود را با غذاهایی که برای یک رژیم غذایی سالم مناسب هستند ، دوباره جمع کنیم.

اول از همه ، ما ادویه و گیاهان معطر را تهیه می کنیم ، ایده آل برای طعم دادن به غذاهای ما ، بنابراین استفاده از نمک (بزرگترین دشمن رژیم و غیره) را محدود می کنیم.

بنابراین ، از طریق کبد با زنجبیل ، به غذاهای ما اضافه کنید و در چای های گیاهی بنوشید. این یکی از قدیمی ترین ادویه ها است که با پیش بینی هرگونه سرماخوردگی زمستانی دارای اثر ضد احتقان قوی است. زردچوبه ، فلفل کاین ، زعفران و زیره نیز مفید هستند. از جمله گیاهان معطر ، جعفری ، مریم گلی و رزماری می توانند در خرید ما گنجانده شوند.

دوره پس از تعطیلات

بیایید در مورد خرید ژانویه صحبت کنیم. اگر یک چیز وجود دارد که همه ما در آن اتفاق نظر داریم ، این است که بگوییم فصلی بودن میوه ها و سبزیجات نقش “محافظتی” در برابر بیماری های مزمن تخریب دارد. این بدان معناست که بین دو نفر که هر دو سیگاری هستند یا هر دو دارای اضافه وزن هستند ، شخصی که مطابق فصلی غذا مصرف می کند از محافظت بیشتری در برابر پرکلسترولمی ، دیابت ، چاقی و به طور کلی التهاب برخوردار است.

پخت و پز در حالی که مصرف نمک را محدود می کند اولین مرحله در روند سم زدایی پس از فصل تعطیلات است. مسیر غذایی با هدف پاکسازی بدن از سموم. این رژیم غذایی نه به منظور کاهش میزان هیدراتاسیون بدن و پاکسازی کلیه ها ، کبد و پوست ، بلکه کاهش حالت کلی سلامتی جسمی در کاهش وزن است.

علاوه بر رژیم کم کالری ، توصیه می شود برخی از اقدامات احتیاطی عملی را نیز رعایت کنید. تعدیل الکل روی میز اولین مرحله برای جلوگیری از سنگین شدن کبد است. ما غلات سبوس دار را ترجیح می دهیم ، کالاهای پخته شده غنی از سدیم را جدا می کنیم. در مورد غذاهای اصلی ما ، انتخاب گوشت بدون چربی خوب است. با این حال ، اگر در روزهای گذشته بیش از مصرف آن مصرف شود ، ترجیح داده می شود تخم مرغ و ماهی آبی با خواص مفید بی شماری بخورید

میوه فصلی

در لیست خریدهای ماه ژانویه ، میوه های فصلی وجود دارد که هرگز نباید آنها را از دست بدهید. چراغ سبز پرتقال ، نارنگی ، کیوی ، سیب و گلابی ، که شخصیت های اصلی تنقلات ما هستند. به طور خاص ، پرتقال ، میوه اصلی زمستان ، سرشار از خواص است. سرشار از ویتامین C و بیوفلاونوئیدها ، تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از ما در برابر بیماری های فصلی مهم است.

سیب ها ، قهرمانان بلامنازع فصل سرما ، نیز بخشی از لیست ما هستند. در واقع ، بسیاری از گونه های این میوه خواص مفید مختلفی را که در آنها وجود دارد ، نشان می دهند. پروتئین کمی در سیب وجود دارد و تقریباً چربی وجود ندارد. همچنین سرشار از پتاسیم ، ویتامین های B و B1 است که با کمبود ، خستگی و عصبی شدن مقابله می کند ، در حالی که B2 باعث هضم غذا می شود. علاوه بر این ، مقدار زیادی اسید سیتریک و مالیک وجود دارد. از کیوی و گریپ فروت نیز باید در میان میوه های زمستانی نام برد.

سبزیجات فصلی

سلطان خرید در ژانویه قطعاً کلم بروکلی است. کلم بروکلی سرشار از فیبر و آب ، به پاکسازی بدن و کاهش احتباس آب و همچنین تأمین ویتامین C و نمک های معدنی کامل کمک می کند. همچنین جای گل کلم ، کلم ساووی ، کلم رومی ، جوانه بروکسل ، کلم ، کاسنی و شلغم وجود دارد. این سبزی آخرین ، که در سنت آشپزی ما پیشرو است ، یک ماده معدنی سازی مجدد طبیعی است: حاوی کلسیم ، فسفر ، آهن ، ویتامین های A ، B2 و C است. بعلاوه ، مصرف آن به دلیل سهم زیادی که در اسید فولیک دارد در دوران بارداری بسیار مناسب است. . چغندر همچنین برای یک رژیم غذایی سالم بسیار مناسب است ، زیرا تصفیه کننده ، مواد معدنی ، ضد عفونی کننده و ترمیم کننده است. رازیانه معروف است زیرا یکی از اصلی ترین سبزیجاتی است که برای دفع سموم بدن باعث تحریک ادرار می شود. به طور خلاصه ، اگر به طور منظم استفاده شود ، کبد ما سپاسگزار خواهد بود!

در آخر ، برای گرم شدن و نخوردن بین وعده های غذایی ، چای های گیاهی و چای. آنها آنها را گرم ، شل می کنند ، تصفیه می کنند و اغلب حتی آنتی اکسیدان می کنند (مانند چای سبز). بعد از ظهر یا هنگام خواب ایده آل است.

آیا می خواهید با Gloria Cartels تماس بگیرید؟

نوشتن به: [email protected] و از وبلاگ من دیدن کنید: www.gloriacartelli.blog

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *