آنچه از آن تشکیل شده است و موارد منع مصرف

[ad_1]

آنجا رژیم برنج این یک رژیم محدود بسیار مدرن است که تقریباً شامل مصرف منحصر به فرد این غلات است و باعث می شود خیلی زود لاغر شوید. در اواسط قرن گذشته توسط دکتر آلمانی والتر کمپنر به عنوان یک روش درمانی برای بیماران مبتلا به دیابت ، فشار خون و چاقی اختراع شد ، امروزه این رژیم بسیار مدرن است ، اما باید مراقب موارد منع مصرف بسیاری از آن باشیم. بنابراین بیایید ببینیم رژیم برنج از چه چیزهایی تشکیل شده است ، چه مزایایی دارد و چه موارد منع مصرفی دارد.

رژیم غذایی برنج: چیست؟

رژیم برنج یکی را نوید می دهد کاهش وزن حدود 20 کیلوگرم در ماه و تقریباً مصرف انحصاری برنج ، به ویژه غلات کامل ، بلکه زهره ، باسماتی ، قرمز و وحشی را نیز فراهم می کند. این رژیم غذایی در واقع بر اساس 4 ویژگی اصلی تغذیه ای این غلات یعنی:

  • حضور زیاد الیاف ؛
  • مصرف کم کالری (330 کیلوکالری در هر 100 گرم برنج) ؛
  • قدرت اشباع – به دلیل توانایی جذب برنج در هنگام پختن توسط برنج فراهم می شود.
  • تحریک ادرار – به دلیل وجود زیاد پتاسیم.

علاوه بر این ، رژیم برنج را می توان در دو نوع مختلف دنبال کرد: “شوک درمانی” که تا 9 روز طول می کشد ، و یک رژیم سبک تر که یک ماه طول می کشد. این آخرین نسخه افزایش کالری دریافتی را در اختیار شما قرار می دهد و به دو مرحله سم زدایی یا 15 روز تقسیم می شود که بر روی سم زدایی بدن متمرکز است ، در این صورت کالری دریافتی روزانه نمی تواند بیش از 800 کالری باشد و در آن فقط پنیرهای کم چرب مجاز هستند. ، میوه ها و سبزیجات و همچنین نگهداری ، جایی که غذاهای دیگر مانند حبوبات تازه یا خشک ، ماهی ، گوشت سفید و سایر غلات (کینوا ، ارزن ، گندم سیاه و غیره) مجاز هستند ، در مجموع 1200 کالری در روز است.

رژیم غذایی برنج: فواید آن

بدون شک ، رژیم برنج به شما امکان می دهد به سرعت ، به لطف مصرف تقریبا منحصر به فرد غلات غنی از فیبر و کم سدیم ، یعنی برنج قهوه ای ، وزن خود را کاهش دهید. همچنین ، در میان دیگران مزایای در نتیجه پایبندی به رژیم غذایی برنج ، می توانیم قدرت سم زدایی آن و تحریک ادرار را داشته باشیم.

رژیم غذایی برنج: موارد منع مصرف

اگر درست باشد که رژیم برنج به شما اجازه می دهد تا به سرعت لاغر شوید ، این واقعیت نیز وجود دارد که این رژیم بسیار شدید است و به خصوص در DIY توصیه نمی شود و فقط باید با تأیید پزشک یا متخصص تغذیه دنبال شود. .

در واقع ، این رژیم غذایی از نظر تنوع و توزیع مواد مغذی بسیار متعادل نیست ، با توجه به اینکه فقط چند ماده غذایی مصرف می کند و بسیاری دیگر را از بین می برد و مانند همه رژیم های غذایی شدید ، نقصی دارد که اگر درست و متعادل باشد ، یکبار قطع می شود. رژیم غذایی ، بلافاصله تمام وزن از دست رفته را بازیابی کنید.

علاوه بر این ، رژیم برنج یک رژیم کم پروتئین و کم کالری است که می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در توده عضلانی ، افت فشار خون و کمبود شدید ویتامین شود ، در حالی که کاهش مایعات زیاد پس از مرحله اول سم زدایی نیز می تواند عواقب سلامتی داشته باشد. .

موارد منع مصرف اصلی بنابراین از این رژیم ها عبارتند از:

  • تعادل غذایی ضعیف (کمبود پروتئین ، ویتامین D ، کلسیم ، آهن و غیره) ؛
  • وزن از دست رفته بیشتر مایع است ، در حالی که ممکن است توده چربی تحت تأثیر قرار نگیرد.
  • احتمال بدتر شدن فشار خون پایین
  • از دست دادن احتمالی توده عضلانی در حضور فعالیت بدنی منظم ؛
  • خستگی و خستگی؛
  • دلزدگی و یکرنگی غذا؛
  • نفخ احتمالی
  • احساس گرسنگی مکرر ؛
  • پس از قطع ، اگر رژیم غذایی مناسب و متعادلی نداشته باشید ، بلافاصله تمام وزن از دست رفته را بازیابی می کند.

قوانین کلی برای کاهش وزن سالم

در اینجا برخی از قوانین کلی وجود دارد که باید برای کاهش وزن به روش سالم رعایت کنید:

  • قبل از شروع هر نوع رژیم از پزشک یا متخصص تغذیه خود راهنمایی بخواهید.
  • همیشه تا جایی که ممکن است غذاهای خود را تغییر دهید.
  • حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا سموم را از بین ببرد و عملکرد خوب روده را تقویت کند.
  • از پخت سنگین مانند سرخ کردن خودداری کنید: بهتر طبخ ، گریل یا بخارپز است.
  • نمک را کم استفاده کنید ، اما می توانید گیاهان و ادویه هایی را که طعم می دهند و کالری اضافه نمی کنند کاملا جایگزین کنید.
  • از مصرف شیرینی و شکر به طور کلی ، که می توان با شیرین کننده های طبیعی مانند عسل یا شکر غلات کامل جایگزین شود ، خودداری کنید تا همیشه در مقادیر کم استفاده شود.
  • همیشه فعالیتهای ورزشی کافی را دنبال کنید که به شما امکان می دهد به سلامتی مطلوب برسید و کالری های اضافی را به روشی سالم بسوزانید.

[ad_2]

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *